Дуб-могун. Кум, у кутку. Чопурухнув цокотух. Цю пуд-колодку розколоту хопнув гордон-товстун. Чудно згорнув лук-толоку в могутню сюр-огур. Тож гун. Тож тюр. Тож торгун цупко здув. Потух. Тугоруб зрубом був - тож мороз-воргунок. Тож воргун-морозун. Тож Богун-говорун. Тож був клоном той дрюк, говорухнув з котурн то Богун з Богунком. З волю-болю. Кучно сургонув Кубок з дудлом - цнот морок - похмурно- оболок. Збоку рову всю корогву в тло чмокнув хоробро Торгун-моргунов. Був з могунство з прогоном. Гоголь-долю з чудом-юдом в’юлив ловко гройс. Хоробро хльоснув, проротурнувсь до рук з хутром. Лощуть. Мощуть. Топчуть кожну путь хурдолом. Зов-рокун, - шусть-босюк. Лозунг-стовбур, - з холодком. Гройс-борюн допрозчувсь луною в морюн-сон. Порохун хутко круть, попростун покрутом з Острогу, чкурнув вдогонку покощунством, колючо прогнув цноту, з провокурвоном отой чобот-родокоп, з гумором ушурохнув. Прудко проростуть до шторму, Торгуном в путь - в Торжульськ. Мою одороблову голову-чуб поборють, мов муру чоломну. Юрбою здмухнуть цмуль, - в чуйну полюн-чухрубну фугу, Кому, йомусь в нутро, в почвуру, в мужу-душогубку хуть-чубук-хлюсть. Провокун-говорун всю комору-Москву струснув. Богун! Стусонув прутом чуйку-збруч, пролугнув, погнув вутлу, Пожбурнув фурк-гоном, зум до-плугом прокольнув бот, юдо-чучву, свого ботнув, норов пручнув у тюрьму. Друзь-чмокун прокрутнув труд - до борщу з жужмом. По юному Бугу, по Бугу з юрмою, з гуркотом - в долю. Отут огурно уколов добрун-богунка прожогом хопрув З дроном у норов чортюк-сорокунко сургонув Богуном. Богуть-холодулько, жодну рогуль мою кощунь потуроть. Говорун брьохнув рухко - в прорву з бородою-дорогою. Боюсь, що гуртом утнусь в оборону, сторчголов богуцьком. Помолють, возволють кругом богуни, стоджуруть родню. Дроворубом торощуть рогунок в прожокуть - пощуть. Богунок. Дук з духом конкурують-ростуть у прощу-мур Уторовано твою. Скрутно-журно. Тужно всохлу сурму. Говорунком здворують звук з тортур, блокують фортунком. Холодунько з щуром, з чудом-юдом поруч. Фук. Цук. Тук. Тут Бойчук, - стороп-стоп! Ой, тулуб-Стус! З мук подув, то про трувсь. Товчуном прошорююсь, в суть прорвусь з Богуном. *********************** Графічний аналіз поезії Вірш можна оцінювати з різних точок зору. Наприклад, я сприймаю усі тексти, як суто графічні об’єкти. Міра дизайнерської цінності вірша - це величина D, що прямопропорційно дорівнює сумі Р усіх мір порядків у зоровому сприйняті внутрішніх об’єктів у самому тексті(слів) вірша і обренено пропоційно сумі Q усіх мір порядків у зоровому сприйняті зовнішніх об’єктів, поза межами тексту(слів) вірша. Уточнюємо, що D=P/Q - це закон дизайнерської цінності вірша, де Р = (міра порядку букв з алфавіту) + (міра порядку іноземних символів) + (міра порядку розділових знаків) + (міра порядку кольорів букв) + (міра порядку інтервалів між буквами)+ (міра порядку лінійних розмірів шрифтів)+ (міра порядку форматів написання шрифтів)+ (міра порядку об’ємної структури шрифтів)+ (міра порядку блищань букв)+ (міра порядку внутрішніх тіней букв)+ (міра порядку анімації букв). Q =(міра порядку тла) + (міра порядку структури порожніх місць) + (міра порядку розмірів строф) + (міра порядку графічного розташування рядків вірша) + (міра порядку способів анімації рядків вірша) + (міра порядку способів руху букв у рядку до вірша) + (міра порядку тіней рядків вірша) + (міра порядку світіння рядків вірша) + (міра порядку блищання глибини тла до вірша)+(міра порядку водяних знаків тла до вірша)+ (міра порядку обрамлення тла до вірша)+ (міра порядку колонтитулів до вірша). Естетичний аналіз поезії Міра естетичності Е віршованого тексту прямо пропорційна мірі впорядкованості О усіх текстових прошарків, усіх ієрархій контекстів в інтелектуальному сприйняті та обернено пропорційна мірі їх складності С для сприйняття смислів в етичному(моральному) контексті. Ці приховані від "емоційного мислення" читачів дві міри вказують на те, що оцей текст попадає в діапазон "Глобальної естетики". А тепер уточнення формули: Е=О/C, - це закон естетики саме за вінницькою лінгво-парадигмою. Навіть варто ще глибше уточнити, що міра інтелектуальної впорядкованості О=(порядок змісту)+(порядок ритму)+(порядок інто-націй)+(порядок асоціацій)+(порядок випадковостей)+(порядок анаграм)+(порядок образів)+(порядок емоцій)+(порядок афектів)+(порядок фігур думок)+(порядок стилів)+(порядок методів). А тепер про зміст етичної величини, точніше, міри складності. С=(порядок інтересів)+(порядок цілей)+(порядок мотивів)+(порядок цінностей)+(порядок відношень)+(порядок оцінок)+(порядок сенсів)+(порядок стимулів)+(порядок потягів)+(порядок рефлексій)+(порядок порушень норм)+(порядок проблемних випадків). Я вже мовчу, що об'єкти, які упорядковуються автором у віршованому тексті, можна розширювати (звужувати) за різними авторськими парадигмами. І звичайно, виникає питання: а навіщо затуркувати вам, читачам, вашу ясну голову? Я міркую саме так, саме з точки зору, людини, котра у своїх текстах "оживляє" слова української мови. Вибачайте, що все так не просто. Опубліковано Сергій Негода
|