укр       рус
Авторiв: 415, творiв: 44623, mp3: 334  
Архівні розділи: АВТОРИ (Персоналії) |  Дати |  Україномовний текстовий архiв |  Російськомовний текстовий архів |  Золотий поетичний фонд |  Аудiоархiв АП (укр+рос) |  Золотий аудiофонд АП |  Дискографiя АП |  Книги поетiв |  Клуби АП України |  Лiтоб'єднання України |  Лiт. газета ресурсу
пошук
вхiд для авторiв       логін:
пароль:  
Про ресурс poezia.org |  Новини редколегiї ресурсу |  Загальний архiв новин |  Новим авторам |  Редколегiя, контакти |  Потрiбно |  Подяки за допомогу та співробітництво
Пізнавальні та різноманітні корисні розділи: Аналiтика жанру |  Цікаві посилання |  Конкурси (лiтпремiї) |  Фестивалi АП та поезiї |  Літературна періодика |  Книга гостей ресурсу |  Найцiкавiшi проекти |  Афіша концертів (виступів) |  Iронiчнi картинки |  Цікавинки і новини звідусіль |  Кнопки (банери) ресурсу

Опубліковано: 2020.04.12
Роздрукувати твір

Сергій Негода

Дума, як чумак в раю шукав  майдан

Хруск, - павучка цяцькалася в чагарях, - хрусьть.
Чаклунка схуднула, в штанях, - наступна чапля, - прах!
Га-га-га-у!  Га-га-гау! -шурх, шусть, - гадюка в шрамах
штурмувала плакун-траву. Зачвалав шукач Мар’ян,  -
шпур-шпур, - втрачався шал та шум, - яструба
дур спурхнувся в шухлядах, - ягуар взяв якута,
дай дав дуба, а штукатурам в штабах -вся  халява.

Фху-фгу! - на плуг, - в яслах хураль, як гула-була
любава-буря на Лазаря в гаях- гул гув, - ат, зкравсь, ящур!
У думках хрящувата хата, я плачу в стайнях,
в ятаганах душа. Знаджуйся владна чумацька буква.
Глядь, зранню крають суть,  ма, затрясся парад,
Пластун часу на плацу, вступаю в суть чуда, - майдан, -
урбан-райдуга, башку на плахту, - н-н-а! - тюкнув удар!

Ач,- н-на-а! - пруськнула пульсарна плазма. - Куля!
На каштанах зрубався вамбула. Аж, путч - вау-вау! -
Шпулька в юбках! Палач на пуантах, - Салют! Гуля.
Салют Самарка! Сам зрубав палачу башку, вау-вау! -
-Пуф-пух-кух, - пружна красна смуга! Фрух-фруг! -
Птах юннатам махнув здаля. Юшка, як з ягнят. Упав!
Плазма закапала на всю плахту! Аврал! Аврал! Майдан.

Ява вгамувалась на всю тяжку  масштабну спрагу.
Ну, а як там у вас? Так-сяк,- дяк-чухрай в хутрах,
Аж, гул! Так, взяв пластмас, - та  сам я взяв, - так-сяк.
Як за царя наплакав, плац-парад в туманах, - А я запам’ятав.
Хай зараз працюють-будують, - тут храм. Аж трусяться!
Ах, ця, душа Назара, -  змахувала найстаршу душу в ружу.
Став, Макар, на тацю стяг на всю булаву - Майдан: вау!

Тупчак! Жах. З усюд - юрма. Кас’ян, - як буяла слава!
Впав на чуттях, - в яку там шахту, - в цурпалях. Плюхась!
Даю зуба. Нацькував нам щастя Кузьма.Дух. Журах.
Цяцька, якась натура,- йдуть, цюркай, мураха.
Тут юрьма! Шкура, давай! Жартуй там! Тут вб’ють!
Нацяцькався папуас, - сам на сам - мабуть.
Забуть дурну думку, жар у гайдука, - Руш! Руш!

Якась гаюла тут була! -Аж як загула! - Гайда!
Айда! - Аж в пальцях алюр. Гуд страху у вухах.
Настя збувала шукачам взятку багача,- вуйя, гуйя, чуйя.
Майя, гайя, тайя, - гукала гульба в грязюках.
У руку взяв. Затягнувся. Пузяка-гарбузяка. Вбгай сам!
А, як вам, - страх в п’ятах.   Мука Тантала!
Хай там гаюкар, - хай  маються, а в уявах чумака Руслана.

Красна папуга з Парагвая катувала Маркса в уявах.
Ця сучасна надтужна застава мужа навсякчас дурням.
Задумалася Уляна, бува я така гаряча, як вдача в дядка.
Стань в хустках мужня пря. Майдан знала змалку.
Якусь культуру вкаладав в думку, я зчувсь в зум,  
якусь малу правду з журналу втрачу я за два часа
я шукав таку, як жажду в судах, - тай забувся бульвар.

Глянув, Макар, як зв’язують матюхам, - загавкав
Гайдамак, - нахвалялася майдану, ад шкура,
А так утявся в жвать-павуччя, аж в зачатку
шкура, душа майдану, душа людства, - так куля гарканула.
Галасуй друзяка в раю, на П’ятах май в хату.
Цупка була лапа в Гайдамака. Баглай - з базару. -
Кум,  баляндрасам напруга! Встругнув штуку.

Увага, Павлу, крають гасла гайдара, друга думка,
Юрась, хвацька наша пам’ять, вау, за душу, як взяв.
Памятаю гавань, шайдар Панас, як вражав  плач!
Жак. Наш ультрас. Спраглу згадав слава, Святу Анну.
Яка була вуаль, пускала блуд в сучасну науку.
Гугнява Марфа заблукала на труднях на бульвар.
та заблякнула блуза в маршрутках, в валютах.

У вухах цюбалась вузька вата, в груддях - княжа ватра.
Зразу - ансамбль-анклан «Багаття». Як забув! Мухтар.
В’юнка Мар’яна - гаряча, як мавка з Мару, в антрактах.
Ад, ця, ключка, втяв ляпсус, як вулкан в маслаках, люкс!!!
На валунах в альтанках ватага бунтувала вальпургарала
андалузам та  варварам акт в кав’ярнях Ямайка-Ялта.
Ах, вуркаганка, снувала люта Павла, сама вутлата в клапанах,

Зляк, така патлата, знайшла любаска варнака Макса,
Ай, масаж, бач, як ляща дала! - Аж-Ах, Мадагаскар!
Взяв за душу майдана аврал!  - Назад батура! Ат, ся!
Куля, - люмбаж-ляпас.Благаюча люля-ламуля Марта,
Брав на пушку, - яка на каблучках, в смужках. Давай.
Мавпяча блазнючка в блудах закралась за мамлюка.
Глум в тулубах. Ятаган в кабалах, як в чайханах Кабула.

Зав’яла булка, вахлакувата Лада - бурдючна кабарга,
жрала бульбу, злускала за кагал баб, я й думаю, - мука!
Уважна будда навчала яву в скрутах, та лунав майдан.
брат Сава знав васалку Байдабуру, знану в танцюльках,
засмаглу драчунку.Глузував, маявся тай Славу вгамував,
та люба вгасла. Я маю бажання Улас,  - змушувала!
Так вахлак забрався в Канаду, - там плачуть, як будда.


Скажу для начала, дають нам, гультяям м’яса,
Усю уяву так вражала муза  Тараса.
Фй, пару балад Драча згадав, засумував.
Напрацювавсь, вдягаюсь, у зв’язку з каламуттю.










**********************************
*Щодо очевидних деталей творчості.
У моїй саркастичній ліроемі використано
{у-ю-а-я} -екстраголосне асонансне віршування -
це верифікація художнього поля
у вигляді текстової інформації автора,
в якій домінуючими зв’язуваннями
лінгвістичних фрагментів тексту є
голосні звуки: у, а.

Як правило, постійно шукаю  різні
лінгвістичні степені свободи
та наявні можливості  
в усно-письмових  ресурсах української мови,
аби продемонструвати   десять основних способів
екстраголосних асонансних віршувань
із двома домінуючими голосними  звуками,
а саме маю зараз такі надбання:

1){І-И-Ї-У-Ю} -екстраголосне асонансне  віршування  
ЗРАЗКИ:
     А)звикли у світі сиві вдівці успішними бути -
https://poezia.org/ua/id/51307/personnels

2) {І-И-Ї-О-Йо} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:
   А)Чого ж ти, покров-ріко, -
https://poezia.org/ua/id/51347/

   Б)дніпровські рибні промисли  -
https://poezia.org/ua/id/51334/

    В)О, щирий візир, тобі орлино-кровний шиншило,
https://poezia.org/ua/id/51257/



3){І-И-Ї-Е-Є} -екстраголосне асонансне  віршування
  ЗРАЗКИ:  
     А)Ексцес. Хрещений квітень вельми теплий ввечері. -
      https://poezia.org/ua/id/51354/

4){У-Ю-А-Я} -екстраголосне віршування
ЗРАЗКИ:
      А) в акурат, тут закуска, русява-замазура, уваж.  
https://poezia.org/ua/id/51186/



5){І-И-Ї-А-Я} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:
     А) З тих пір зігріта пітьма Вінниці. Навіть як відьма.
https://poezia.org/ua/id/51260/



6){У-Ю-О-ЙО} -екстраголосне  асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:
   А)дуб-могун. кум, у кутку. чопурухнув цокотух.
https://poezia.org/ua/id/51253/

   Б)от, чудо, йойкнуло! ворон-глум. рух-круть-з-рук-руль.
https://poezia.org/ua/id/51239/

7) {О-ЙО-Е-Є} -екстраголосне  асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:
   А) Комерсент-технолог кореєць Йове Феокт, ото вже ловець,
   https://poezia.org/ua/id/51382/

8) {О-Йо-А-Я} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:
     А)брамо, поглянь на гармаша, -
https://poezia.org/ua/id/51340/

        Б)вокзал. час гнав нас шляхом до золотого. бовтанка.
https://poezia.org/ua/id/51308/personnels

     В)панас, ось проща, я також одна
https://poezia.org/ua/id/51209/personnels

9){Е-Є-У-Ю} -екстраголосне  асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:
 А)У четвер у мене був дух Едмунд, -
https://poezia.org/ua/id/51367/

10){Е-Є-А-Я} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:
   А)мене вже немає.  є - Мазепа.
https://poezia.org/ua/id/51351/

   Б) Аве! Галас. Браття! В браслетах.
https://poezia.org/ua/id/51351/




***************
Після прочитання цього тексту, чомусь загострюює  обставини Рената М’ягкохлібова, запитуючи мене, а які ж такі креативні «орієнтації» я сповідую, коли вирізаю зі словникового запасу українського народу такі «параноїдально-шизоїдні» тексти?

Відповідь: Дякую за прозоре запитання. Тональні впливи на мої «шизоїдні» та «маразматичні» тексти справляє мій розмито-фарбований, майже непомітний, час, я його просторовий адепт свідомості комбінованих істот в мені, поза-мною, переді-мною, піді мною, наді-мною.  Цей непомічений час так філіграно, так іронічно вимальовує мною, що я не можу навіть нарисувати його адекватними словами власне персональної мови, тому «страшне перо не в чіткого гусака», а у нього.
А тепер, гуморочок по-чоронму, погоджуююсь з тим, що я сам себе дезорієнтую в творчості, тому утаємничений час до мене застосовує живописні санкції-«орієнтації», які я з роками не зміг опанувати і проаналізувати. Таким чином, відкриваю вам зараз «параноїдально-шизоїдні» складові прошарки мого творчого напряму:
1)свідомісно-візуалізаційні орієнтації створили в техно-текстах розвпливчасті виблиски-слів, розмиті штрихові замальовки істот, брудні плямові шари психотипів і ще щось незначне, проте деталізоване  );
2)прагматично-після-постмодерні орієнтації комбінували в афект-текстах слабкі контури пластичних емоцій героїв та персонажів, оригінальні кольорові техніки міркувань над обставинами та явищами, і ще щось некероване, протилежне моїй природі );
3)генеративно-трансцендентні орієнтації виразили в фактур-текстах інтенсив буття типажів часу, контурні та абрисні настрої любові, ненависті, меланхолії, пристрасті і ще різної недопустимо-вульгарної інвазії);
4)позаопозиційно-імітаційні орієнтації потребували від табу-текстів виняткової фіолетово-синьої фарби для орнаментів хронотопу, візерунків афективних думок в полі недозволеного, жахливого, шокованого переляку від само-смерті;
5) змішувально-глобалізаційні орієнтири знежирювали націо-тексти від заливного, жиро-сально-сальтисонного улюлюкання профанів, ідіотів, бамбул, і надавало елементам композиційного рожевих  відтінків нашого повсюдного матріархату.
6)ігрово-знакові орієнтації проводять в іманент-текстах тяглово-візійні естампи гумових ідей глобалізації, відбитки феноменально-безвизвольної перемоги над самим собою, кліше з наративів тутешньості на тамтешньому ярмарку здобутків і ше різних прийомчиків, на зразок, ура-совковості;
7)ритуально-жорстокі орієнтації уніфікують клони-тексти і при цьому, як цензори, стирають в них  алюзійну сюжетність, асинхронні рефлексії оповідача, синхронізацію часу проникнення в смисл, діалогічні простори трансформацій, структурні метаморфози процесів супер-розв’язок в композиціях.

2020
© Сергій Негода
Текст вивірено і опубліковано автором

Всі права застережені, твір охороняється Законом України „Про авторське право і суміжні права”

Написати відгук в книгу гостей автора


Опублiкованi матерiали призначенi для популяризацiї жанру поезiї та авторської пiснi.
У випадку виникнення Вашого бажання копiювати цi матерiали з серверу „ПОЕЗIЯ ТА АВТОРСЬКА ПIСНЯ УКРАЇНИ” з метою рiзноманiтних видiв подальшого тиражування, публiкацiй чи публiчного озвучування аудiофайлiв прохання не забувати погоджувати всi правовi та iншi питання з авторами матерiалiв. Правила ввiчливостi та коректностi передбачають також посилання на джерело, з якого беруться матерiали.

Концепцiя Микола Кротенко Програмування Tebenko.com |  IT Martynuk.com
2003-2024 © Poezia.ORG

«Поезія та авторська пісня України» — Інтернет-ресурс для тих, хто відчуває внутрішню потребу у власному духовному вдосконаленні