укр       рус
Авторiв: 415, творiв: 44153, mp3: 334  
Архівні розділи: АВТОРИ (Персоналії) |  Дати |  Україномовний текстовий архiв |  Російськомовний текстовий архів |  Золотий поетичний фонд |  Аудiоархiв АП (укр+рос) |  Золотий аудiофонд АП |  Дискографiя АП |  Книги поетiв |  Клуби АП України |  Лiтоб'єднання України |  Лiт. газета ресурсу
пошук
вхiд для авторiв       логін:
пароль:  
Про ресурс poezia.org |  Новини редколегiї ресурсу |  Загальний архiв новин |  Новим авторам |  Редколегiя, контакти |  Потрiбно |  Подяки за допомогу та співробітництво
Пізнавальні та різноманітні корисні розділи: Аналiтика жанру |  Цікаві посилання |  Конкурси (лiтпремiї) |  Фестивалi АП та поезiї |  Літературна періодика |  Книга гостей ресурсу |  Найцiкавiшi проекти |  Афіша концертів (виступів) |  Iронiчнi картинки |  Цікавинки і новини звідусіль |  Кнопки (банери) ресурсу

Опубліковано: 2020.04.02
Роздрукувати твір

Сергій Негода

Вінниця в коконі

Ночеряють челенжі в Вінниці.
Подолки і пахолки палять вночі.
Вітанок-світанок. Мольфари чатують.
Хворих на вірус по-змінно вартують.
Зневолений  епідеміолог від Бога
прокволом упав, не зможемо, - молох.

Упівголоса скайп, в нім Олька кричить,
про щось барахольник-вайбер свищить.
Біла квасолька з бараболькою - долар -
підкорює сольдо  коловороти довкола.
В Стокгольмі - роздолля, - без спалахів мить.
От, йолоп, окольний, скринька - з тріщить.

Бактеріолог пише про долю в вірші
прислав мені потаємне «Таксі».
Воловий головень не з’їв ще борщі.
Ждіть вірусологів в гості на щі.
-   Ми всі з-за кордону, - нас вигнали всіх.
-  Потоком, мусолять, - в нас - вірус, - в усіх.
-   Приїхали голі і босі з гастролей.
-   Голубе-молох, заткнись, ми не олені.


**********МАГАРАДЖ У ВІННИЦІ*************

З тих пір зігріта пітьма Вінниці. Навіть як відьма.
Шпарить щілинами війя. Якийсь напис: «стій!».
Чистий шлях. Щити шпаркі. Сигнали знаків жаскі.
Яра ніч цар-вітряків. А ти - змія! Я мав би виїхати.

Пізнав підлі, різкі дірки на трасі. Живий вгавав.
Навтіки піднімав стіни, дійняли. Плити зашпиняли.
А між тим бачив арки багатирів. Стильні вікна стін.
Гвинти зажались. Прикрість дразнять. Картаті. Дівчата.

Масштабна крилата Вінниця - як жарт в лахміттях.
Ласий всяк її драїти. Хіба в драбадан - набат дражнить.
Хвіть-швіць! Визрілись  світязі-із-гараздів на дітях.
Дрантя дахів. Кімнати. Благі тварини. Багаті в трансі.

Жартівливі сирітки-калічки-наймити-газди на мазді.
Вінниця на карантині. З патлами співи. Тітки вгадали.
Якісь нащіпані Марійки в таких залицястих танцях.
А ти дівка відкіля? За які такі справи? За ці жалкі бакси.

Ми вирішили на трамбаках  спати в плахінні статків.
Ннасмівшися, забилися, назлилися, звилися і зарилися.
Твій гідний Самітник-джигіт скалічився  і зміг відійти
Дівчата на злітці там сів - кіть-кіть, кіть-кіть. Самітня.

Підіткни міць, Аникій, бабці, ці дітки, забицяні в матки.
Амбітна  в ганчірках, в січах - відмітина, гріхів надбала.
Страхітний загнітник згарячів  соромітник в граніті.
Сміляні смітники. Чиїх три Івани замакітрилися наспіх.

**************************



Мене часто запитують поети, як ти розрізняєш  різні рівні  аналізу текстової інформації у віршах?
Даю відповідь:
Я, в основному умію добре розрізняти такі парадигми аналізу текстової інформації у віршах:
•        Фонетичний аналіз текстової інформації;
•        Морфологічний аналіз текстової інформації;
•        Лексичний аналіз текстової інформації;
•        Семантичний аналіз текстової інформації;
•        Синтаксичний аналіз текстової інформації;
•        Стилістичний аналіз текстової інформації;
•        Літературно-критичний аналіз текстової інформації;
•        Версифікаційний аналіз текстової інформації;
•        Композиційний аналіз текстової інформації;
•        Тематичний аналіз текстової інформації
А тепер уявіть собі, що  вже існує тисячі авторських способів аналізу інформації у віршах, які впізнають широкий діапазон властивостей сучасної поезії.
Мені зрозуміло одне, що для моєї  свідомості до сих пір є сотня властивостей та сотня степенів свободи, які є «непомітними» і «невидимками»  для моєї інтуїції.
До речі. приклади, я не опанував під час навчання в університеті експресивний  аналіз Борєва текстової інформації у віршах ,  тобто я не знаю, за якими критеріями треба розпізнавати "експресію". Але інтуїтивно, я можу  користуватися експресією в поетичній творчості.
Признаюсь чесно, я свого часу не опанував  усі степені свободи в упереджено-догматичному аналізі Тімофєєва текстової інформації у віршах. А на днях, думаю опанувати  системно-цілісний аналіз Шошанні текстової інформації у віршах. Добре, що вся потрібна інформація є на цьому  сайті.

2020
© Сергій Негода
Текст вивірено і опубліковано автором

Всі права застережені, твір охороняється Законом України „Про авторське право і суміжні права”

Написати відгук в книгу гостей автора


Опублiкованi матерiали призначенi для популяризацiї жанру поезiї та авторської пiснi.
У випадку виникнення Вашого бажання копiювати цi матерiали з серверу „ПОЕЗIЯ ТА АВТОРСЬКА ПIСНЯ УКРАЇНИ” з метою рiзноманiтних видiв подальшого тиражування, публiкацiй чи публiчного озвучування аудiофайлiв прохання не забувати погоджувати всi правовi та iншi питання з авторами матерiалiв. Правила ввiчливостi та коректностi передбачають також посилання на джерело, з якого беруться матерiали.

Концепцiя Микола Кротенко Програмування Tebenko.com |  IT Martynuk.com
2003-2024 © Poezia.ORG

«Поезія та авторська пісня України» — Інтернет-ресурс для тих, хто відчуває внутрішню потребу у власному духовному вдосконаленні